sâmbătă, 28 decembrie 2013

You wre-e-eck me.

Da, ei bine, iata ca am citit si eu The Fault in Our Stars, respectiv Sub aceeasi stea de John Green. In sfarsit.
M-am hotarat sa o incep astazi si, recunosc, e prima data cand mi se intampla asta, am citit-o fara sa ma pot dezlipi de ea si fara sa fac alta activitate decat strictul necesar. Si da, am terminat-o tot astazi.

Vreau sa incep prin a va atrage atentia: stiti ca mie-mi plac cartile mai triste, nu? Asa sunt eu, prefer un sfarsit trist decat unul happy si cliseic, prefer sa fie mai realistic si mai heart-breaking. Ei bine, John Green mi-a dat peste nas cu cartea lui, mi-a distrus creierul si inima si m-a lasat sa tanjesc dupa o a doua carte, care nu va sosi niciodata. Sub aceeasi stea a fost ODR-ul meu.

Stiam de la inceput ca voi plange, stiam ca o sa fie o carte trista, pentru ca e una dintre cele mai cunoscute carti din strainatate si m-am gandit ca ce poate fi mai rau decat sa moara Hazel si apoi mi s-a dat iar peste nas si am sfarsit prin a plange singura in pat. 

Cum poti sa scrii o carte atat de trista? Cum poti sa ai taria sa o faci fara sa te pierzi si sa nu gresesti, sa nu te razgandesti in ultima clipa si sa schimbi soarta personajelor... CUM?
Ei bine, trebuie sa fiu recunoscatoare ca exista autori ca John Green si ca Rowling care pot scrie ceva mai bun de "si s-au sarutat si au trait pan' la adanci batraneti" si pot vedea mai departe de cliseele absurd de mult folosite.

Mama, frate, acum regret ca am citit cartea asta, pentru ca nu cred ca o sa mai dau vreodata de o carte asa buna. Serios vorbind. Cred ca ma las de tot de citit.

3 comentarii:

  1. You're funny, you know. Nu am citit cartea, însă o prietenă mi-a spus că e, într-adevăr, destul de tristă, cu toate că ea mi-a spus-o într-un mod de parcă i-ar reproşa lucrul ăsta autorului. În orice caz, sper să o citesc şi eu cândva.
    În legătură cu ce ai spus în finalul postării, nu trebuie să fii aşa :-). Eu cred că citind această carte ai te-ai maturizat din punctul de vedere al lecturii, ai păşit pe o altă treaptă. Ceea ce trebuie să faci este să continui să citeşti, să descoperi alte capodobere, pentru că sunt absolut sigură că există încă un milion de astfel de cărţi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu te sfatuiesc sa o citesti.
      Oh, ce naiba, doar nu ma opresc din citit! Ar fi ca si cum mi-as incheia viata si m-as inchide intr-o pestera.:))

      Ștergere
  2. Hm... Incearca PS Te iubesc, e dulce si cu happy end, dar pe parcurs e atat de al naibii de dureroasa incat eu am plans de-am rupt. Si apoi dadeam pagina si radeam. Si apoi plangeam iar....

    Si daca vrei ceva cu adevarat heart-breaking si extra-realist, atunci incearca seria A Song of Ice and Fire de George RR Martin. He kills everything you love....

    RăspundețiȘtergere

Parerea ta conteaza