vineri, 1 noiembrie 2013

Recenzie: Tronul de clestar de Sarah J. Maas

Am primit aceasta carte spre recenzie de la Editura Rao.

Caelena Sardothien a fost inchisa, in urma unor crime, in Endovier, iadul pe pamant; acolo unde media de viata este de 3 luni, ea a supravietuit un an. Insa aceasta intrezareste o speranta atunci cand printul mostenitor al Adarlanului o cauta pentru a deveni Campionul Regelui, adica cel mai priceput asasin. Aceasta trebuie sa-si castige titlul, astfel ca o batalie intre cel mai buni asasini din tara incepe. Caelena este convinsa ca va castiga, insa, intre timp, asasinii incep sa fie omorati de o forta misterioasa, iar aceasta incepe sa nu mai fie sigura de reusita...

Nota mea: 4,5/5

Sincer, eu una aveam mari asteptari de la aceasta carte si da, 'Tronul de clestar' s-a ridicat la nivelul lor. A fost o carte de actiune, genul meu de carte, si mi-a facut mare placere sa o citesc, fiind imediat atrasa in superba poveste.

In primul rand, vreau sa evidentiez faptul ca, in sfarsit, am intalnit o poveste de dragoste foarte bine scrisa; in majoritatea romanelor, romantismul apare doar de dragul de a fi, insa Sarah J. Maas a facut o treaba impecabila. Povestea de dragoste nu a parut nelalocul ei, nu a fost instanta si nici nu a fost grabita, lucru care mi-a placut foarte mult; si cel mai important? Nu au fost clisee. Cred ca asta e ceea ce apreciez cel mai mult la o carte, iar autoarea a facut o treaba excelenta cu a sa carte. Nu am sa precizez din cine este format cuplul; trebuie sa descoperiti singuri!

Actiunea a fost constanta, iar suspansul a fost permanent prezent; in orice moment, ma asteptam ca autoarea sa ma surprinda, iar de cele mai multe ori asa a fost. Personajul meu preferat a fost Chaol, Capitanul Garzilor, care a avut-o permanent sub supraveghere pe Caelena, deoarece chiar daca nu dorea sa arate, ii pasa foarte mult de aceasta si tinea la ea. A fost un personaj complex, dar special, in felul lui, precum majoritatea personajelor din aceasta carte.

Am avut, totusi, o mica problema: mi-as fi dorit ca autoarea sa se concentreze mai mult pe trecutul Caelenei. Nu ne-a dat decat rare detalii, intrucat inca nu am aflat pe cine a omorat Caelena si cum a fost prinsa, pe langa multe altele. Cum l-a cunoscut pe Sam, fostul ei iubit? Cum si-a pierdut parintii? Acestea sunt subiecte care mi-ar fi placut sa fie mai dezvoltate, deoarece eu am ramas cu goluri care mi-ar fi placut sa fie umplute. Plus ca nu s-a pus mai deloc accent pe probele date de Caelena in cursa pentru a deveni Campion. Pur si simplu ne spune ca 'a mai dat o proba', apoi 'a mai dat doua', lucru care uneori ma enerva, pentru ca eram chiar curioasa ce probe putea sa dea, pe ce loc iesea... Eu la asta m-as fi asteptat, in primul rand. Sper ca in al doilea volum autoarea se va descurca mai bine.

'Tronul de clestar' a avut, intr-un fel, o atmosfera trista, deoarece in orice clipa, Caelena se putea intoarce la minele de sare din Endovier, unde stia si ea ca nu ar mai fi supravietuit. Mie mi-a parut foarte rau pentru ea, pentru ca atunci cand a ajuns la palatul de clestar, aceasta era foarte slabita; nu cum ar fi trebuit sa fie o femeie la optsprezece ani. Nu a fost o carte cu doi indragostiti si o adolescenta in mijlocul pubertatii, ci a fost o carte despre o femeie care s-a luptat pentru libertatea ei si care a reusit sa spulbere prejudecatile barbatilor, invingandu-i de fiecare data si cred ca Caelena ar fi un exemplu pentru majoritatea dintre noi. Si nu ma refer la partea cu ucisul.

In concluzie, 'Tronul de clestar' a fost o carte impresionanta si speciala, care m-a captivat de la prima pana la ultima pagina; o recomand oricui adora cartile cu actiune si suspans si care cauta ceva ce iese din tipare. Nu ati citit aceasta carte? Ce mai asteptati? Intrati pe site-ul Editurii Rao, adica aici, si comandati-o!